Skakanka to najprostszy sprzęt sportowy dostępny na świecie. Skakanie na skakance to nie tylko zabawa, ale także sprzyja koordynacji i jednocześnie utrzymuje w formie. Abyś mógł w pełni wykorzystać swoją skakankę, przygotowaliśmy dla Ciebie dzisiaj kilka ćwiczeń i gier, dzięki którym możesz urozmaicić swój trening lub szybko i przyjemnie przejść przerwy na szkolnym boisku. Zajrzyj do sklepu internetowego z odpowiednią skakanką, mamy zarówno skakanki dla dorosłych, jak i dla dzieci.

Skakanki umożliwiają efektywny trening sprawnościowy i aerobowy przy niewielkim wysiłku. Ponieważ prawie wszystkie mięśnie ciała muszą pracować, skakanka jest niezwykle skuteczna dla ogólnej sprawności fizycznej. Liny są również popularnymi narzędziami ręcznymi do gimnastyki i tańca.

Porady dotyczące zakupu skakanki

Skakanie na skakance przerosło boisko i wychowanie fizyczne: w międzyczasie skakanie na skakance stało się niezależnym sportem wyczynowym pod egidą Niemieckiej Federacji Gimnastycznej. Niemiecka Konfederacja Sportów Olimpijskich również doceniła jego skuteczność: od 2013 roku skakanka jest stałą dyscypliną dla Niemieckiej Odznaki Sportowej. Kto jest zaskoczony jego popularnością? Podczas skakania na skakance trenujesz wytrzymałość i koordynację oraz wspomagasz spalanie tłuszczu. Ale która skakanka to zabawka, jakie urządzenie fitness?

Efekty treningu – jak ćwiczenia na skakance wpływają na organizm?

Skakanki są naprawdę wszechstronne, ponieważ można ich używać do treningu wytrzymałości, wytrzymałości siłowej, koordynacji, mięśni posturalnych i szybkości. Przede wszystkim koordynacja jest dobrym bodźcem treningowym, ponieważ nogi i ręce muszą być ze sobą skoordynowane. Przyjemny efekt uboczny: Trening ze skakanką to trening całego ciała, czyli szczególnie trenuje układ sercowo-naczyniowy i stymuluje spalanie tkanki tłuszczowej. Ponieważ 10 minut skakania na skakance spala tyle samo kalorii, co 30-minutowa sesja joggingu. 

Do jakich sportów i ludzi nadaje się skakanka?

Skakanka, niegdyś potępiana jako sport dla dzieci, jest obecnie integralną częścią studiów fitness, obok sportu szkolnego. Bo skakanka to idealny program na rozgrzewkę całego ciała i jednocześnie niezwykle skuteczny program cardio, dzięki któremu można schudnąć i jednocześnie promować wytrzymałość. Trening crossowy coraz częściej wykorzystuje również ćwiczenia skakanki. Skakanka ma również szczególne znaczenie w boksie. Ponieważ trening rytmu, reakcji, równowagi i orientacji jest szczególnie ważny dla bokserów, oprócz optymalnej pracy nóg, aby uniknąć ciosów, a jednocześnie zaoszczędzić wystarczająco dużo energii na własne akcje ofensywne. Z kolei dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym w zabawny sposób uczą się ważnych umiejętności koordynacji i równowagi, skacząc na skakance. Skakanka jest również bardzo popularna jako program rozgrzewki przed innymi sportami. W gimnastyce i tańcu lub w gimnastyce artystycznej skakanki służą jako ważne narzędzia ręczne do skomplikowanych choreografii.