Który sport mi odpowiada – i co jest dobre w jakim wieku? Idealny sport również dla Ciebie – plus: tak zaczynają się początkujący!

Elastyczność jest obok siły i wytrzymałości jednym z najważniejszych kryteriów sprawności fizycznej. Dzięki tym ćwiczeniom sprawdzisz, jak elastyczny już jesteś / nadal jesteś…

To, czy lubimy biegać, jeździć na rowerze czy uprawiać jogę, zależy od naszego kodu życiowego. Daje jasne odpowiedzi na następujące pytania – który sport jest dla mnie odpowiedni? W jaki sposób jesteśmy zaprogramowani na wypoczynek, przyjaźnie, odżywianie i ćwiczenia? Czy harmonia i równowaga są dla nas ważne, czy też mrowienie i różnorodność? Szukamy spokoju czy ryzyka? Czy chcemy uzyskać formę bez wysiłku, wolimy zabawę lub zdrowie na całe życie – czy coś w tym rodzaju?

Sport jako test – dla nas jako ludzi!

Sporty takie jak joga i gimnastyka są często preferowane przez kobiety, ponieważ są po prostu znacznie bardziej uspokajające i relaksujące dla ciała i umysłu. A jednocześnie spalasz kalorie i wzmacniasz mięśnie – nie mogło być lepiej. Poprzez naprzemienne napinanie mięśni, techniki oddechowe i rozluźnienie mięśni, joga jest idealna dla osób, które pragną spokoju i równowagi, a sport działa jako dostęp do wewnętrznego spokoju i relaksu. Jednak joga nie jest automatycznie czymś dla każdego, ponieważ twoja motywacja i samopoczucie podczas ćwiczeń mogą się znacznie różnić. Do uprawiania jogi, ważny jest odpowiedni sprzęt sportowy (https://www.marbo-sport.pl/) taki jak mata, kostka lub skarpetki antypoślizgowe.

Sport wystawiony na próbę: odpowiedni dla każdego wieku

Sporty wytrzymałościowe takie jak trening wytrzymałościowy i trening siłowy wzajemnie się uzupełniają. Jednak trening siłowy jest zawsze lepszy od treningu cardio, ponieważ równoważy to nierównowagę mięśni i stabilizuje stawy. Ważne: zacznij powoli! Ponieważ zbyt duży wysiłek nie jest zdrowy dla początkujących. Rodzaj obciążenia układu sercowo-naczyniowego nie odgrywa większej roli. Niezwykle ważne jest, aby pobudzić dużą część mięśni i przyspieszyć tętno. Ponadto wskaźnik rezygnacji z ćwiczeń w przypadku zbyt intensywnych ćwiczeń jest szczególnie wysoki wśród osób, które dopiero zaczynają uprawiać sport.

Sport dla seniorów po 60-tce


Tak właśnie dzieje się w organizmie. Testosteron jest prawie na najniższym poziomie w latach sześćdziesiątych. Jeśli mężczyźni w tym wieku również mają nadwagę, estrogen przejmuje kontrolę. Odwrócenie tego stanu staje się tym trudniejsze, że metabolizm nie może odpowiednio zareagować. Wydajność serca jest również zmniejszona, ponieważ włókna mięśniowe są zastępowane przez tkankę łączną. Konsekwencjami mogą być podwyższone ciśnienie krwi, zaburzenia rytmu serca i duszność. Ponadto coraz bardziej spada zdolność do koordynacji.